14 mei 2015

Project Life Cards

Met de Caran d'Ache Supracolor Soft Aquarel potloden 
heb ik weer een aantal Project Life Cards gemaakt.
Heel handig, want het zijn kleine projecten, 
die ik mee kan nemen om te gebruiken op mijn vakantie! 
En omdat ik toch wat tijd nodig heb om dat voor te bereiden 
en veel rust moet nemen is het dubbel zo handig om kleine projecten te maken.



De eerste vier (weer een serie) zijn gemaakt met verschillende kleuren, 
ik heb eerst de ondergrond droog geblazen 
en daarna kun je gewoon verder gaan met de volgende kleur, 
zo loopt het niet door elkaar. 
(Wat soms leuk is en soms helemaal niet) 
De teksten zijn geschreven met de Micron pennen 
nr. 03 en 05. De frames heb ik uit de hand gesneden 
en erop geniet en met een borduursteekje verder vast gezet. 
Wat Washitape, een uitgeknipte bloem, dooddlen en klaar zijn de kaartjes.



De volgende kaartjes heb ik in tegenstelling tot wat ik altijd hoor over Gesso 
en aquarelverf of potloden, toch ingesmeerd met Gesso, 
daarna met één potlood naar beneden "gekrast" 
maar wel steeds donkerder, met een natte platte kwast "aquarelverf" gemaakt, 
dit het ik iets laten drogen en toen met een template(je) 
en babydoekjes wat van de kleur weggehaald. 
Goed laten drogen en daarna helemaal ingesmeerd met Matte Mod Podge (*) 
meteen een in spiegelbeeld geprinte quote er opgeplakt, 
glad gewreven en goed laten drogen 
(hier ging het twee keer mis omdat ik veel te ongeduldig ben .....) 
Toen het echt droog was met veel water het papier er afgewreven, 
weer helemaal ingesmeerd met de Mod Podge en nog wat genaaid! 
Jullie begrijpen waarom het er twee zijn deze keer :-))))



(*) Bij dit laatste kaartje had ik het dus niet helemaal ingesmeerd met de Mod Podge
en omdat met het rubben van het papier toch zwarte troep op je kaartje komt, 
trekt dat in het niet ingesmeerde stuk papier
 ... zie de rondjes .... 
nu hoeft het niet perfect, maar vies is een prullenbak verhaal!
Ik heb ook op mijn reis door aquarelleren ontdekt, 
dat "papier" het verschil maakt!!!!!



Gebruikte materialen van Creabest:
- Supracolor Soft Rose Pink 082



♥♥ Groetjes WiLMA ♥♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Erg leuk je berichtje, dank je wel...